Wyciąg z protokołu nr XXIII/2008
z XXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskimdnia 16 lipca 2008 roku
O godzinie 10ºº w sali OSP przy ulicy Wojska Polskiego 20 w Lubieniu Kujawskim odbyła się XXIII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Obrady prowadził Przewodniczący Rady Pan Janusz Złotowski.
Przewodniczący Rady otworzył obrady, powitał wszystkich przybyłych.
Po oficjalnym otwarciu obrad nastąpiło stwierdzenie quorum.
Na stan 15 Radnych na sali obecnych było 15 wobec czego obrady XXIII Sesji Rady Miejskiej stały się prawomocne.
Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej Sesji - Nr XXII/2008.
Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś z radnych ma uwagi do protokołu.
Uwag nie było. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół obrad z poprzedniej sesji XXII/08. Za przyjęciem protokołu nr XXII/08 głosowało 14 Radnych, jeden Radny „wstrzymał się” od głosowania. Protokół został przyjęty.
Wybór sekretarza obrad.
Przewodniczący Rady zaproponował na sekretarza obrad Radnego Piotra Sekleckiego. Zapytał czy Radny wyraża zgodę, Radny wyraził zgodę. Przewodniczący zapytał czy są inne propozycje. Innych propozycji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie kandydaturę P. Sekleckiego na sekretarza obrad sesji. Za wyborem Radnego P. Sekleckiego głosowało 13 Radnych przy jednym głosie „wstrzymującym” i jednym głosie „przeciwnym”. Przewodniczący Rady stwierdził, że Radny P. Seklecki został wybrany sekretarzem obrad XXIII Sesji Rady Miejskiej.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
Przewodniczący Rady przedstawił proponowany porządek obrad.
1.Uchwała w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską.
2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
3.Uchwała w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Lubień Kujawski dotyczące przeznaczenia na cele budowlane pod różne funkcje dla wybranego obszaru obejmującego tereny rolne we wsi Kaliska – uchwalonego Uchwałą Nr X/56/2003 Rady Miasta i Gminy Lubień Kujawski z dnia 30 lipca 2003r.
4. Uchwała w sprawie powołania sekretarza miasta i gminy Lubień Kujawski.
5. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
6. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
7. Interpelacje i zapytania Radnych.
8. Wolne wnioski, zapytania.
9. Zakończenie obrad XXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady – mam następującą propozycję. Z racji tej, że w dzisiejszych obradach uczestniczy naczelnik Wydziału Oświaty, Sportu Urzędu Miejskiego we Włocławku, który będzie kandydatem na sekretarza Urzędu Miasta i Gminy w Lubieniu Kujawskim, wobec powyższego punkt 4 proponuję przenieść na punkt 1, z racji tej, żeby panu Machnowskiemu nie blokować czasu. Jeżeli będzie chciał uczestniczyć w dalszych obradach sesji bardzo proszę, jeżeli nie będzie mógł wrócić do zadań jakie ma na dzień dzisiejszy zaplanowane. Czy są inne propozycje o tej co przedstawiłem? Innych propozycji nie było. Wobec powyższego Przewodniczący Rady przedstawił zmieniony porządek obrad:
1. Uchwała w sprawie powołania sekretarza miasta i gminy Lubień Kujawski.
2.Uchwała w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską.
3. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
4.Uchwała w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Lubień Kujawski dotyczące przeznaczenia na cele budowlane pod różne funkcje dla wybranego obszaru obejmującego tereny rolne we wsi Kaliska – uchwalonego Uchwałą Nr X/56/2003 Rady Miasta i Gminy Lubień Kujawski z dnia 30 lipca 2003r.
5. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
6. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
7. Interpelacje i zapytania Radnych.
8. Wolne wnioski, zapytania.
9. Zakończenie obrad XXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zmieniony proponowany porządek obrad. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było. Porządek obrad został przyjęty.
Ad. 1. Uchwała w sprawie powołania sekretarza miasta i gminy Lubień Kujawski.
Burmistrz – przedstawił kandydaturę Pana Ryszarda Machnowskiego, który w chwili obecnej jest naczelnikiem Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu: karierę zawodową zaczynał w Lubieniu Kujawskim, był nauczycielem w Szkole Podstawowej w Nartach, później przez kilka lat dyrektorem Domu Dziecka w Lubieniu, następnie pracownikiem kuratorium, inspektorem wizytatorem i różne inne funkcje, czyli fachowcem od oświaty, następnie Naczelnikiem Wydziału Oświaty w Urzędzie Miejskim, w przedostatniej kadencji w-ce starostą powiatu włocławskiego i obecnie jest Naczelnikiem Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu. Z wykształcenia jest magistrem historii: specjalność nauczycielska. Burmistrz wymienił też kwalifikacje pana Machnowskiego:
- studium podyplomowe w zakresie historii, dyplom wydany przez Polską Akademię Nauk,
- nabycie kwalifikacji do nauczania religii,
- aplikacja administracyjna,
- szkolenia na temat służby cywilnej,
- kurs informatyki,
- uprawnienia do mierzenia jakości placówek i szkół,
- nabycie kwalifikacji w zakresie zarządzania oświatą,
- nauczyciel dyplomowany,
- szkolenie dla ekspertów komisji kwalifikacyjnej i egzaminacyjnej centralnego ośrodka doskonalenia nauczycieli,
- szkolenie w zakresie prewencji kryminalnej dla starostów i członków komisji właściwych do spraw bezpieczeństwa i porządku,
- ukończenie szkolenia stanowienia prawa miejscowego przez gminy i powiaty,
- nabycie kwalifikacji do pracy edukatorskiej.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Piętnastoma głosami „za” Uchwała Nr XXIII/93/2008 w sprawie powołania sekretarza Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim została podjęta. Przewodniczący złożył panu Ryszardowi Machnowskiemu gratulacje.
Pan R. Machnowski – podziękował Przewodniczącemu Rady, Burmistrzowi oraz całej Radzie Miejskiej.
Ad. 2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
Burmistrz – w swojej wypowiedzi połączył punkt dotyczący dokonania zmian w budżeice gminy oraz Uchwałę w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską. Wyjaśnił Radnym istotę i konieczność podjęcia tych dwóch uchwał.
10.38. Radny Mirosław Gawłowski opuszcza salę obrad.
10.40. Radny Piotr Seklecki opuszcza salę obrad.
10.44 Radny Piotr Seklecki powraca na salę obrad.
Pani Skarbnik W. Mordzak – przedłożony projekt uchwały zawiera wyczerpującą część opisową co do zmian w budżecie, natomiast chciałam prosić Radę o zwiększenie budżetu na kwotę 10.800,00 zł, a spowodowane byłoby tym, że w dniu 14 lipca otrzymaliśmy z Ministerstwa Finansów decyzję zwiększającą nam część oświatową subwencji ogólnej, z przeznaczeniem na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów w obiektach szkolnych. Tej kwoty 10,800,00 nie ma w projekcie uchwały i chciałam prosić Radę o wprowadzenie tego do budżetu.
Przewodniczący Rady – otworzył dyskusję nad zmianami w budżecie gminy.
Głos w dyskusji zabrali:
Radny J. Koralewski
Burmistrz
Przewodniczący Rady
Radny L. Kraszewski
Radny M. Polichnowski
Radny S. Piwiński
Radny J. Jędrzejewski
Przewodniczący Rady – przedstawił projekt uchwały z poprawką 10800 zł, której Radni nie otrzymali, o której mówiła pani Skarbnik, bo pieniądze przyszły 14 lipca. Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” Uchwała Nr XXIII/94/2008 w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok została podjęta.
Ad.3. Uchwała w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską.
Przewodniczący Rady - otworzył dyskusję do projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania.
Radny J. Koralewski – skierował pytanie do pani Skarbnik ile obecnie posiadamy pieniędzy na lokacie.
Pani Skarbnik W. Mordzak – 2 mln. zł.
Innych pytań nie było.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” Uchwała Nr XXIII/95/2008 w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską została podjęta.
Przerwa godz. 11.05 – 11.10
Przewodniczący Rady – po przerwie powitał autorkę zmian w planie przestrzennego zagospodarowania panią Małgorzatę Sobotko.
Ad. 4. Uchwała w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Lubień Kujawski dotyczące przeznaczenia na cele budowlane pod różne funkcje dla wybranego obszaru obejmującego tereny rolne we wsi Kaliska – uchwalonego Uchwałą Nr X/56/2003 Rady Miasta i Gminy Lubień Kujawski z dnia 30 lipca 2003r.
Burmistrz – wyjaśnił istotę podjęcia uchwały.
11.10. Radny Mirosław Gawłowski powraca na salę obrad.
M. Sobotko – tam został wprowadzony teren zabudowy mieszkaniowej, który nie był w poprzednim planie i poszerzamy teren produkcyjny. Głos w dyskusji zabrali:
Radny J. Koralewski
Burmistrz
Z – ca Burmistrza Halina Lubasińska
Radny S. Piwiński
Czternastoma głosami „za” przy jednym głosie „wstrzymującym się” Uchwała Nr XXIII/96/2008 sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Lubień Kujawski dotyczące przeznaczenia na cele budowlane pod różne funkcje dla wybranego obszaru obejmującego tereny rolne we wsi Kaliska – uchwalonego Uchwałą Nr X/56/2003 Rady Miasta i Gminy Lubień Kujawski z dnia 30 lipca 2003r została podjęta.
Ad. 5. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
Burmistrz – w swoim sprawozdaniu podjął temat planu przestrzennego zagospodarowania, inwestycji „Orlik 2012”, likwidacji Szkoły podstawowej w Bilnie i pozostałym budynku, działek w Kłóbce oraz w Lubieniu Kujawskim., że
Pytania do Burmistrza skierowali:
Radny J. Koralewski
Radna E. Wojciechowska
Radny M. Gawłowski
Radny L. Kraszewski
Przewodniczący Rady
Radny S. Piwiński
Ad. 6. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
Przewodniczący Rady – odczytał pisma:
- mieszkańców Kłóbki w sprawie problemu dotyczącego drogi dojazdowej do posesji – w załączeniu do protokołu,
- Krystyny i Piotra Jędrzejczaków w w/w sprawie – w załączeniu do protokołu,
Halina Lubasińska – z-ca Burmistrza – wyjaśniła Radny sytuacje dotyczącą dojazdu do posesji Państwa Krystyny i piotra Jędrzejczaków. Następnie głosy w tej sprawie wyrazili:
Radny S. Wójtowicz – byłem na miejscu rozmawiałem z panem Jędrzejczakiem i z właścicielami. Nie wiem, czy pan Bogdan patrzył na szambo, które jest w szczycie, czy to nie będzie kolidować? Na krótkim odcinku 6 m jest różnica gruntu około 1,5m. w okresie zimowym nie wiem, czy ktoś tam podjedzie. Myślę, że pierwsza alternatywa sprzedania panu Jędrzejczakowi kawałka drogi zarośniętej po pas trawą, nieuczęszczanej, w tym kierunku trzeba iść, tych ludzi nie można zostawić bez żadnej pomocy. Musi być konsultacja społeczna z mieszkańcami Kłóbki, myślę że nikt tam nie będzie oponował.
Radny M. Gientka – uważam, że jest komisja rolnictwa, powołać komisję rolnictwa, niech jadą z panem Burmistrzem, zrobią spotkanie, poznają sytuację i przedstawią ją.
Radny P. Seklecki – ja ten temat znam doskonale, popieram stanowisko poprzednika pan Wójtowicza, obeszłoby się to bez naszych dodatkowych kosztów.
Radny L. Kraszewski
- pismo pana Juliusza Gawrysiaka w sprawie poprawy prędkości na ul. Wojska Polskiego oraz na drodze krajowej nr 1 oraz na innych ulicach – w załączeniu do protokołu.
Przewodniczący Rady – posterunek policji musi zwiększyć czujność, bo na drodze powiatowej nikt nie założy progu zwalniającego, jeżeli chodzi o lustra na ten temat pan Burmistrz wspominał już wcześniej. (...)
Kolejna sprawa Radny J. Koralewski złożył pismo o naruszeniu prawa z uchwałą absolutoryjną, która odbyła się 29 kwietnia, że było to niezgodne z prawem. Miałem przyjemność uczestniczyć w obradach regionalnej komisji obrachunkowej w Bydgoszczy, gdzie całe quorum przesłuchało mnie. (...) jest dużo uzasadnienia z RIO, gdzie kwintesencją było podjęcie uchwały z nieistotnym naruszeniem prawa. Radni powinni otrzymać sprawozdanie z wykonania budżetu w określonym czasie, ja tego sprawozdania z przyczyn oszczędnościowych nie wysłałem, komisje obradowały, akurat ta, której przewodniczy pan Koralewski się nie zebrała. Było sprawozdanie do wglądu w biurze Rady, kto chciał mógł skorzystać. Obecnych 14 Radnych, 13 nie miało uwag podniosło rękę, pan Koralewski po sesji złożył to zawiadomienie do RIO i tak to się skończyło. Idąc dalej powiedziałem, że pewnie to nie jest pierwsze i ostatnie pismo skarżące się przez pana Radnego Koralewskiego i prawdopodobnie wykrakałem, gdyż przedwczoraj wpłynęło z RIO kolejne pismo pana do Izby a Izba cofa z powrotem do mnie. Przewodniczący odczytał pismo w załączeniu - do protokołu. Zwracam się z prośbą do komisji bezpieczeństwa całej o zebranie się i zastanowienie się czy nie przekracza kompetencji przewodniczącego komisji.
Ad. 7. Interpelacje i zapytania Radnych.
Radny J. Koralewski – przypomniał Burmistrzowi, że ostatnio przedstawił Przewodniczącemu Rady projekt uchwały dotyczącej pomocy de mini mis.
Ad. 8. Wolne wnioski, zapytania – brak.
Ad. 9. Zakończenie obrad XXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Zakończenie obrad XXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Przewodniczący Rady zamknął obrady XXIII Sesji Rady Miejskiej – godz. 13.13.
Protokolant Sekretarz obrad Przewodniczący Rady
M. Szarwas Piotr Seklecki Janusz Złotowski
metryczka
Wytworzył: Magdalena Szarwas (16 lipca 2008)
Opublikował: Marek Tyczyński (7 marca 2009, 18:08:35)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1437