Protokół XXII

Wyciąg z protokołu nr XXII/2008
 z XXII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
dnia 23 maja 2008 roku
 
O godzinie 10ºº w sali Miejskiego Ośrodka Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 22 w Lubieniu Kujawskim odbyła się XXII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Obrady prowadził Przewodniczący Rady Pan Janusz Złotowski.
Przewodniczący Rady otworzył obrady, powitał wszystkich przybyłych.
Po oficjalnym otwarciu obrad nastąpiło stwierdzenie quorum.
Na stan 15 Radnych na sali obecnych było 14 wobec czego obrady XXII Sesji Rady Miejskiej stały się prawomocne. Nieobecny Radny M. Gawłowski usprawiedliwił się przed sesją, że spóźni się pół godziny.
Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej  Sesji -  Nr XXI/2008.
Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś z  radnych ma uwagi do protokołu.
 
Radny J. Koralewski – w kwestii formalnej myślałem, że pan przeczyta moje oświadczenie. Chyba należało to uczynić. Powiem, że nie czytałem, a tam jest wyjaśnienie w tym oświadczeniu.
 
Przewodniczący Rady – chcę pana poinformować, że obrady sesji prowadzę, są sprawy porządkowe, zazwyczaj to wszystko przebiegało zgodnie. Po przyjęciu protokołu z obrad odczytam pana oświadczenie.
Więcej uwag nie było.  Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół obrad z poprzedniej sesji XXI/08. Za przyjęciem protokołu nr XXI/08 głosowało 13 Radnych, jeden radny „wstrzymał się” od głosowania.
 
Wybór sekretarza obrad.
 
Przewodniczący Rady – zgodnie z przyjętą propozycją według listy obecności zaproponował na sekretarza obrad Radnego Mariana Polichnowskiego. Zapytał czy Radny wyraża zgodę, Radny wyraziła zgodę. Przewodniczący zapytał czy są inne propozycje.
 
Radny J. Koralewski – zgłosił swoją kandydaturę na sekretarza obrad sesji.
 
Przewodniczący Rady – poddał pod głosowanie wniosek Radnego J. Koralewskiego. 13 Radnych głosowało „przeciw” kandydaturze J. Koralewskiego na sekretarza obrad  XXII sesji, głosów „przeciwnych” i „wstrzymujących się” nie było. Przewodniczący Rady stwierdził,  że Radny J. Koralewski nie został wybrany sekretarzem obrad XXII Sesji Rady Miejskiej. Wobec powyższego kolejnym kandydatem jest Radny Marian Polichnowski. Za wyborem Radnego M. Polichnowskiego głosowało 13 Radnych przy jednym głosie „przeciwnym”. Przewodniczący Rady stwierdził,  że Radny M. Polichnowski został wybrany sekretarzem obrad XXII Sesji Rady Miejskiej.
 
Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
Przewodniczący Rady przedstawił proponowany porządek obrad.
1.Uchwała w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską.
2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
3. Uchwała w sprawie zatwierdzenia opłat dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
4. Uchwała w sprawie uchylenia Uchwały Nr IV/24/98  Rady Miasta i Gminy w Lubieniu Kujawskim z dnia 29 grudnia 1998 roku w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Lubieniu Kujawskim.
5. Uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz akceptacji wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim.
6.Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta i Gminy na rok 2008.
7. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
8. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
9. Interpelacje i zapytania Radnych.
10. Wolne wnioski, zapytania.
11. Zakończenie obrad XXII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
 
Przewodniczący Rady – wyjasnił, że w zawiadomieniach na sesję i w proponowanym porządku obrad umieszczony jest punkt 7, uchwała w sprawie przyjęcia gminnego programu przeciwdziałania narkomanii na lata 2008-2010. Punkt ten nie będziemy rozpatrywany, ponieważ nie jest dopracowana do końca sprawa wydatków na ten cel. Musi być bardzo szczegółowa, co do tego ustosunkowała się kontrola z Regionalnej Izby Obrachunkowej, dlatego ten punkt przeniesiony został na następną sesję. Przewodniczący zapytał, czy są inne propozycje do porządku obrad. Innych propozycji nie zgłoszono, wobec powyższego Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie proponowany porządek obrad. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było. Porządek obrad został przyjęty.
 
Ad. 1.  Uchwała w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską.
 
Przewodniczący Rady –odczytał oświadczenie Radnego Jana Koralewskiego złożone przed sesją wyjaśniające nieprzygotowanie Radnego do obrad.
 
Burmistrz – przedstawił inwestycje, której ma dotyczyć zaciągnięcie długoterminowego zobowiązania. Ze względu na powiązanie pkt 1 z 2 omówił także zmiany w budżecie
 
Pani Skarbnik – zwróciła się do Radnych o wprowadzenie tak po stronie dochodów jak i wydatków zmiany, której nie uwzględniał projekt uchwały, a która dotyczyła pomocy państwa w zakresie dożywiania. W dniu 19 maja na kwotę 19 248 zł wpłynęła decyzja od wojewody kujawsko – pomorskiego.
 
Przewodniczący Rady – odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Trzynastoma głosami „za” Uchwała Nr XXII/87/2008 w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania w zakresie wykonania inwestycji przekraczającej granicę ustaloną przez Radę Miejską został podjęta. Jeden Radny nie brał udziału w głosowaniu.
 
Ad. 2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
 
 
Radny M. Małachowski – podziękował Radnym za przegłosowanie poprzedniej uchwały, która dotyczyła drogi w jego okręgu wyborczym.
 
 
Przewodniczący Rady – odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Trzynastoma głosami „za” Uchwała Nr XXII/88/2008 w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok została podjęta. Jeden Radny nie brał udziału w głosowaniu.
 
Ad. 3. Uchwała w sprawie zatwierdzenia opłat dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
 
Kierownik ZGKiM Henryk Komorowski – dokonał wprowadzenia radnych i wyjaśnił potrzebę podjęcia przedmiotowej uchwały.
 
Burmistrz – odpowiadając na pytania wyjaśnił Radnym temat dotowania ZGKiM. 
 
Przewodniczący Rady  - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” Uchwała Nr XXII/89/2008 w sprawie zatwierdzenia opłat dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków została podjęta. Woda zostaje na tym samym poziomie.
 
Ad. 4. Uchwała w sprawie uchylenia Uchwały Nr IV/24/98  Rady Miasta i Gminy w Lubieniu Kujawskim z dnia 29 grudnia 1998 roku w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Lubieniu Kujawskim.
 
Burmistrz – przedstawił uzasadnienie podjęcia uchwały.
 
Przewodniczący Rady  - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” Uchwała Nr XXII/90/2008 w sprawie uchylenia Uchwały Nr IV/24/98  Rady Miasta i Gminy w Lubieniu Kujawskim z dnia 29 grudnia 1998 roku w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Lubieniu Kujawskim została podjęta.
 
Ad. 5. Uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz akceptacji wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim.
 
Kierownik ZGKiM Henryk Komorowski – uzasadnił tą uchwałę zmiana ustawy.
 
Przewodniczący Rady  - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Piętnastoma głosami „za” Uchwała Nr XXII/91/2008 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz akceptacji wartości jednego punktu dla pracowników Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim została podjęta.
 
Ad. 6. Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta i Gminy na rok 2008.
 
Marek Tyczyński – przewodniczący komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych uzasadnił w swojej wypowiedzi podjęcie uchwały.
 
Przewodniczący Rady  - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Przy jednym głosie „wstrzymującym”, czternastoma głosami „za” Uchwała  Nr XXII/92/2008  w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta i Gminy na rok 2008 została podjęta.
 
Ad. 7.  Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.    
 
Burmistrz – przedstawił sprawozdanie z działalności
 
11.55 – 12.00 przerwa.
Ad. 8.  Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
 
Przewodniczący Rady – ze względu na to, że sesja odbywa się w trakcie długiego weekendy punkt sprawozdań z obrad poszczególnych komisji przeniósł na następną sesje.
 
Ad. 9. Interpelacje i zapytania Radnych.
 
Radny L. Kraszewski –sprawa przydomowych oczyszczalni ścieków.
 
Radny J. Koralewski poruszył następujące tematy:
-         uchwały dotyczącej sołtysów,
-         programu „Moje Boisko Orlik 2012”,
-         SPZOZ w Kłóbce oraz w Lubieniu Kujawskim,
-         uchwały horyzontalnej dla przedsiębiorców,
-         mieszkań socjalnych,
-         podsumowanie pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego za 2007,
 
Ad. 10. Wolne wnioski, zapytania.
 
Radny S. Wójtowicz – sprawa bezpieczeństwa na ul. Wojska Polskiego.
 
Ryszard Kotwica :
-         bezpieczeństwo dowozu dzieci do szkoły w Kanibrodzie,
-         droga w Czaplach
 
Pan Mołdrzykowski:
- zanieczyszczenie plaży miejskiej.
 
Ad. 11. Zakończenie obrad XXII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
 
Zakończenie obrad XXII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Przewodniczący Rady zamknął obrady XXII Sesji Rady Miejskiej – godz. 12.57.
                  
 
Protokolant                         Sekretarz obrad                   Przewodniczący Rady
M. Szarwas                         Marian Polichnowski                 Janusz Złotowski

metryczka


Wytworzył: Magdalena Szarwas (26 maja 2008)
Opublikował: Marek Tyczyński (11 sierpnia 2008, 11:49:17)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1395