Protokół XX

Protokół nr XX/2008
 z XX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
dnia 20 marca 2008 roku
 
O godzinie 10ºº w sali Miejskiego Ośrodka Kultury przy ulicy Wojska Polskiego 22 w Lubieniu Kujawskim odbyła się XX Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Obrady prowadził Przewodniczący Rady Pan Janusz Złotowski.
Przewodniczący Rady otworzył obrady, powitał wszystkich przybyłych.
Po oficjalnym otwarciu obrad nastąpiło stwierdzenie quorum.
Na stan 15 Radnych na sali obecnych było 14 wobec czego obrady XX Sesji Rady Miejskiej stały się prawomocne. Nieobecny Radny P. Seklecki nie usprawiedliwiony.
Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej  Sesji -  Nr XIX/2008.
Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś z  radnych ma uwagi do protokołu.
Uwag nie było. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół obrad z poprzedniej sesji XIX/08. Za przyjęciem protokołu nr XIX/08 głosowało 14 Radnych przy braku głosów „przeciwnych” i „wstrzymujących się”.
 
Wybór sekretarza obrad.
Przewodniczący Rady – zgodnie z przyjętą propozycją jaka była na poprzedniej sesji odmówił z przyczyn osobistych Radny J. Koralewski bycia sekretarzem obrad. Powracam do tego tematu, czy pan wyraża zgodę aby dzisiaj być?
 
Radny J. Koralewski – wyraził zgodę. 
 
Przewodniczący Rady - zapytał czy są inne propozycje. Innych propozycji nie było. Za wyborem Radnego J. Koralewskiego głosowało 3 Radnych, 9 Radnych głosowało przeciw, 2 Radnych wstrzymało się od głosowania. Przewodniczący Rady stwierdził,  że Radny J. Koralewski nie został wybrany sekretarzem obrad XX Sesji Rady Miejskiej. Wobec powyższego kolejnym kandydatem jest Radny Marek Małachowski. Zapytał czy Radny wyraża zgodę, Radny wyraził zgodę. Przewodniczący zapytał czy są inne propozycje. Innych propozycji nie było. Za wyborem Radnego M. Małachowskiego głosowało 12 Radnych, przy jednym głosie „przeciwnym” i jednym głosie „wstrzymującym się”. Przewodniczący Rady stwierdził,  że Radny M. Małachowski  został wybrany sekretarzem obrad XX Sesji Rady Miejskiej.
Godz. 10.08 - Radny P. Seklecki spóźnia się.
 
 
Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
Przewodniczący Rady przedstawił proponowany porządek obrad.
1.Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
2. Uchwała w sprawie zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat za wydawane posiłki.
3. Uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz przyjęcia propozycji dyrektorów przedszkoli i szkół dotyczącej wartości jednego punktu w złotych w celu opracowania tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez gminę Lubień Kujawski .
4. Uchwała w sprawie zmiany statutu Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim.
5. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
6. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
7. Interpelacje i zapytania Radnych.
8. Wolne wnioski, zapytania.
9. Zakończenie obrad XX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
 
Przewodniczący zapytał, czy są inne propozycje do porządku obrad.
Innych propozycji nie zgłoszono, wobec powyższego Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie proponowany porządek obrad. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było. Porządek obrad został przyjęty.
 
Ad. 1. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
 
Burmistrz omówił zmiany w budżecie. 
 
Przewodniczący Rady – odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” przy jednym głosie „wstrzymującym” Uchwała Nr XX/79/2008 w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok została podjęta.
 
Ad. 2. Uchwała w sprawie zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat za wydawane posiłki.
 
Urszula Makowska – Kryska – kierownik referatu oświaty – przedstawiła podstawę prawną projektu uchwały i powiedziała, że w uchwale tej zawarte są zasady, które są obecnie w sposób zwyczajowy stosowane.
 
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Piętnastoma głosami „za” Uchwała Nr XX/80/2008 w sprawie zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat za wydawane posiłki została podjęta.
 
Ad. 3. Uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz przyjęcia propozycji dyrektorów przedszkoli i szkół dotyczącej wartości jednego punktu w złotych w celu opracowania tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez gminę Lubień Kujawski .
 
Urszula Makowska – Kryska – kierownik referatu oświaty – podała podstawę prawną projektu uchwały i wyjaśniła, że wynagrodzenie pracowników szkół nie będących nauczycielami ma się składać z najniższego wynagrodzenia zasadniczego ustalonego przez Radę i liczby punktów o określonej wartości, która to wartość uchwalana musi być przez Radę. najniższe wynagrodzenie.
 
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Piętnastoma głosami „za” Uchwała Nr XX/81/2008 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz przyjęcia propozycji dyrektorów przedszkoli i szkół dotyczącej wartości jednego punktu w złotych w celu opracowania tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez gminę Lubień Kujawski została podjęta. 
 
Ad. 4. Uchwała w sprawie zmiany statutu Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim.
 
Przewodniczący Rady – poinformował, że Radni otrzymali projekt uchwały przed sesją ponieważ był problem z podstawą prawną. Przypomniał, że w sierpniu podjęta została uchwała o zamiarze likwidacji filii bibliotecznych, minął okres 6-ciu miesięcy i teraz podejmujemy już uchwałę likwidacyjną i wykreślenia ze statutu Biblioteki filii w Kłóbce, Bilnie i Kaliskach. Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania lub uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono wobec czego odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Piętnastoma głosami „za” Uchwała Nr XX/82/2008 w sprawie zmiany statutu Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim została podjęta.
            
Ad. 5. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
 
Burmistrz – przedstawił sprawozdanie z działalności. 
 
Ad. 6. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
 
Przewodniczący Rady – odczytał pismo Prezesa Instytutu Pamięci Narodowej w sprawie zmiany nazw ulic w Lubieniu Kujawskim
 
 
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Stanisław Wójtowicz – sprawozdanie z działalności od ostatniego posiedzenia sesji.
 
Przewodniczący Komisji Budżetowej – Mirosław Gawłowski – sprawozdanie z działalności od ostatniego posiedzenia sesji.
 
Przewodnicząca Komisji Oświaty – Elżbieta Wojciechowska – sfinalizowanie wszystkich spraw, o których dzisiaj była mowa, pojawiły się projekty uchwał, które dzisiaj zostały zatwierdzone oraz odnieśliśmy się do pisma, które było wcześniej.
 
Przewodniczący Komisji Zdrowia – Józef Jędrzejewski – odbyło się jedno spotkanie na którym omawiana były był całokształt pracy Ośrodka Pomocy Społecznej  na terenie Lubienia Kujawskiego.
 
Przewodniczący Komisji Rolnictwa – Piotr Seklecki – odbyło się jedno posiedzenie na którym komisja obradowała na temat usuwania padłych zwierząt z terenu gminy Lubień Kujawski oraz czyszczenia rowu u pana Kaczmarka, który to temat udało się do końca załatwić pozytywnie.
 
Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – Jan Koralewski – odbyło się jedno posiedzenie Komisji na którym uzgodniono plan pracy na 2008 rok i wstępnie rozliczono z 2007 roku.
 
Ad. 7. Interpelacje i zapytania Radnych – brak.
 
Ad. 8. Wolne wnioski, zapytania.
 
Dyrektor Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim – Maria Lubecka – podziękowała za decyzję, aby zakupić kserokopiarkę do Biblioteki, co jest bardzo przydatne i pozwoli na ułatwienie korzystania z biblioteki wszystkim uczniom i mieszkańcom.
 
Radny J. Koralewski – uwaga do zmian budżetowych.
 
Radny L. Kraszewski – temat Ośrodka Zdrowia w Lubieniu Kujawskim oraz w Kłóbce i zmiany nazw ulic. 
 
Radny S. Piwiński – w sprawie zmiany nazwy ulic.
 
Ad. 9. Zakończenie obrad XX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
 Przewodniczący Rady zamknął obrady XX Sesji Rady Miejskiej – godz. 12.08.
                  
 
Protokolant                         Sekretarz obrad                   Przewodniczący Rady
M. Szarwas                        Marek Małachowski                    Janusz Złotowski

metryczka


Wytworzył: Magdalena Szarwas (25 marca 2008)
Opublikował: Marek Tyczyński (11 sierpnia 2008, 11:37:59)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1441