Obwieszczenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego z dnia 12.08.2022 r. o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Lubień Kujawski, dnia 12.08.2022 r.
INW.6220.11.2022
OBWIESZCZENIE
ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania i
wystąpieniu do organów współdziałających
Burmistrza Lubienia Kujawskiego
działając na podstawie art. 61 § 1 i 4 oraz art. 49 ustawy
z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks
postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn.zm.)
w związku z art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3
października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.).
Zawiadamia
że na wniosek Prezesa Zarządu Pana Rafała
Orzechowskiego reprezentującego OZE FARMS Sp. z o.o., ul Łąkowa 2, 86-014
Sicienko zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
przedsięwzięcia pn.; „Budowie farmy fotowoltaicznej o mocy
do 4MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działce o nr ewidencyjnym
1/2 i 4 w obrębie Wola Olszowa Parcele
oraz 23/2 w obrębie Nowa Wieś, gmina Lubień Kujawski”.
Działka na której zlokalizowana jest inwestycja
Obręb Wola
Olszowa Parcele dz. nr 1/2 i 4
Nowa Wieś dz. nr
23/2
Inwestorem przedsięwzięcia jest OZE FARMS Sp. z o.o., ul Łąkowa 2, 86-014
Sicienko.
Celem postępowania w sprawie oceny oddziaływania na
środowisko powyższego przedsięwzięcia jest określenie, analiza oraz ocena
bezpośredniego i pośredniego wpływu przedsięwzięcia na środowisko oraz warunki
zdrowia i życia ludzi.
Zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn.
zm.) wszystkie strony postępowania mają prawo do czynnego w nim udziału w
każdym jego stadium.
Jednocześnie zawiadamiam strony postępowania o
wystąpieniu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy,
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku i Państwowego
Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarządu Zlewni w Łowiczu o wydanie opinii co
do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko
oraz ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na
środowisko.
Zgodnie z art. 64 ust.1 pkt 1, 2 i 4 ustawy z
dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn.
zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na
środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco
oddziaływać na środowisko, stwierdza się po zasięgnięciu opinii ww.
Organów
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi
niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.
Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeks postępowania
administracyjnego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów
przewidywanych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów
zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy albo
przyczyn niezależnych od organu.
Zgodnie z art. 41 § 1 Kodeks postępowania
administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i
pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej
zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego
w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Liczba stron postępowania w przedmiotowej sprawie
przekracza 10, zatem zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3
października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.)
stosuje się przepisy art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 74 ust. 3f w sytuacji gdy jest
nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w
obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody
do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu
osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub
nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania
administracyjnego – zawiadomienie stron o wszczęciu postępowania następuje przez niniejsze obwieszczenie, które podaje
się do publicznej wiadomości na okres 14 dni, poprzez umieszczenie na
stronie internetowej BIP, tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lubieniu
Kujawskim oraz w pobliżu miejsca realizacji inwestycji tj. na tablicach
ogłoszeń w Sołectwie Wola Olszowa Parcele i Nowa Wieś.
Jednocześnie informuję, że z dokumentacją sprawy można się
zapoznać w Referacie Inwestycyjnym,
Urzędu Gminy Lubień Kujawski – I piętro, pokój nr 18, w godzinach urzędowania,
tj.: poniedziałek, środa, czwartek: 7:30-15:30, wtorek: 7:30-16:00, piątek:
7:30-15:00.
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
metryczka
Wytworzył: Monika Piwińska (12 sierpnia 2022)
Opublikował: Monika Piwińska (12 sierpnia 2022, 12:56:43)
Podmiot udostępniający: Inwestycje
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 290