Obwieszczenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego z dnia 24.02.2022 r. o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających


Lubień Kujawski, dnia 24.02.2022 r.
INW.6220.5.2022
OBWIESZCZENIE 
ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających
 
 
     Burmistrza Lubienia Kujawskiego działając na podstawie art. 61 § 1 i 4 oraz art. 49 ustawy 
 z dnia  14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn.zm.) w związku z art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4  ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku  i jego ochronie, udziale społeczeństwa 
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania  na środowisko  (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2373 z późn. zm.).
Zawiadamia
  że na wniosek Pana Krzysztofa Michalskiego, zm. ul. Akacjowa 18, 87-840 Lubień Kujawski zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.;  „Budowie fermy drobiu w miejscowości Wola Olszowa Parcele, gmina Lubień Kujawski”.
Działki na której zlokalizowana jest inwestycja
Obręb Wola Olszowa Parcele: dz. nr 101, 102, 103, 104/1, 104/3, 104/4, 105, 106, 107, 146, 147, 148
 Inwestorem przedsięwzięcia jest Pan Krzysztof Michalski, ul. Akacjowa 18, 87-840 Lubień Kujawski.
Celem postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko powyższego przedsięwzięcia jest określenie, analiza oraz ocena bezpośredniego i pośredniego wpływu przedsięwzięcia na środowisko oraz warunki zdrowia i życia ludzi. 
Jest to przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z zapisami § 2.1 pkt 51 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r. poz. 1839) tj. chów i hodowla zwierząt 
w liczbie nie mniejszej niż 210 DJP.
Ponadto inwestycja ze względu na zastosowanie 3 grup zbiorników na gaz o pojemności do 100m3 kwalifikuje się do § 3.1 pkt 37 jako instalacje do naziemnego magazynowani:
a) ropy naftowej,
b) produktów naftowych,
c) substancji lub mieszanin, w rozumieniu odpowiednio art. 3 pkt 1 i 2 rozporządzenia nr 1907/2006, niebędących produktami spożywczymi,
d) gazów łatwopalnych,
e) kopalnych surowców energetycznych innych niż wymienione w lit. a-d
- inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 22, z wyłączeniem instalacji do magazynowania paliw wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych, zbiorników na gaz płynny o łącznej pojemności nie większej niż 10 m3 oraz zbiorników na olej o łącznej pojemności nie większej niż 3 m3, a także niezwiązanych z dystrybucją instalacji do magazynowania stałych surowców energetycznych;
 
Zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.) wszystkie strony postępowania mają prawo do czynnego w nim udziału  w każdym jego stadium.
 Jednocześnie zawiadamiam strony postępowania o wystąpieniu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku i Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
 Zgodnie z art. 77 ust.1 pkt 1, 2 i 4 ustawy  z dnia 3 października  2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2373 z późn. zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, stwierdza się  po zasięgnięciu opinii ww. Organów
 Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień, opinii pomocniczych oraz po konsultacjach społecznych.
 Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeks postępowania administracyjnego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidywanych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy albo przyczyn niezależnych od organu.
  Zgodnie z art. 41 § 1 Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
 Liczba stron postępowania w przedmiotowej sprawie przekracza 10, zatem zgodnie  z art. 74 ust. 3 ustawy  z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku   i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2373 z późn. zm.) stosuje się przepisy art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 74 ust. 3f w sytuacji gdy jest nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego – zawiadomienie stron o wszczęciu postępowania następuje przez niniejsze obwieszczenie, które podaje się do publicznej wiadomości na okres 14 dni, poprzez umieszczenie na stronie internetowej BIP, tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim i tablicy ogłoszeń w Urzędu Gminy Łanięta oraz w pobliżu miejsca realizacji inwestycji tj. na tablicach ogłoszeń w Sołectwie Wola Olszowa Parcele, gmina Lubień Kujawski , w Sołectwie Budy Nowe oraz Rajmundów, gmina Łanięta.
Jednocześnie informuję, że z dokumentacją sprawy można się zapoznać w  Referacie Inwestycyjnym, Urzędu Gminy Lubień Kujawski – I piętro, pokój nr 18, w godzinach urzędowania, tj.: poniedziałek, środa, czwartek: 7:30-15:30, wtorek: 7:30-16:00, piątek: 7:30-15:00. 

                                         Burmistrz Lubienia Kujawskiego
                                                  Marek Wiliński 

metryczka


Wytworzył: Monika Piwińska (24 lutego 2022)
Opublikował: Monika Piwińska (24 lutego 2022, 13:47:46)
Podmiot udostępniający: Inwestycje

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 329