Obwieszczenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego z dnia 06.05.2021 r. o wszczęciu postępowania administracyjnego i wystąpieniu do organów współdziałających
Lubień Kujawski, dnia 06.05.2021 r.
INW.6220.14.2021
OBWIESZCZENIE
ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów
współdziałających
Burmistrza Lubienia Kujawskiego działając na podstawie art. 61 § 1 i 4
oraz art. 49 ustawy
z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.
U. z 2020r., poz. 256 ze zm. ) w związku z art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt
4 ustawy z dnia 3 października 2008r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247).
Zawiadamia
że na
wniosek Pani Marty Kaczmarek pełnomocnika spółki ŁÓDZKIE ELEKTROWNIE SŁONECZNE
Sp. z o.o., ul. Armii Krajowej 24B, 98-200 Sieradz zostało wszczęte
postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.; „Budowie
elektrowni fotowoltaicznej (EPV BŁĘDOWO) o łącznej mocy do 2 MW włącznie (w tym
także etapowo), wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działce o nr
ewid. 69 obręb Błędowo, gmina Lubień Kujawski”.
Działka na
której zlokalizowana jest inwestycja
Obręb Błędowo:
dz. nr 69
Inwestorem
przedsięwzięcia są ŁÓDZKIE ELEKTROWNIE SŁONECZNE Sp. z o.o.. ul. Armii Krajowej
24B, 98-200 Sieradz
Celem
postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko powyższego
przedsięwzięcia jest określenie, analiza oraz ocena bezpośredniego i pośredniego wpływu przedsięwzięcia na środowisko oraz warunki zdrowia i życia
ludzi.
Zgodnie z art.
10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (
t.j. Dz. U. z 2020r., poz. 256 ze zm. ) wszystkie strony postępowania mają
prawo do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Jednocześnie
zawiadamiam strony postępowania o wystąpieniu do Regionalnego Dyrektora Ochrony
Środowiska w Bydgoszczy, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we
Włocławku i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarządu Zlewni we
Włocławku o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania
przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu
przedsięwzięcia na środowisko.
Zgodnie z
art. 64 ust.1 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 3 października 2008r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247)
obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla
planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na
środowisko, stwierdza się po zasięgnięciu opinii ww. Organów.
Wobec
powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych
uzgodnień oraz opinii pomocniczych.
Zgodnie z
art. 35 § 5 Kodeks postępowania administracyjnego do terminów załatwienia
sprawy nie wlicza się terminów przewidywanych w przepisach prawa dla dokonania
określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień
spowodowanych z winy albo przyczyn niezależnych od organu.
Zgodnie
z art. 41 § 1 Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony
oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ
administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie
zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym
adresem ma skutek prawny.
Liczba
stron postępowania w przedmiotowej sprawie przekracza 10, zatem zgodnie z
art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z
2021 r. poz. 247) stosuje się przepisy art. 49 Kodeksu postępowania
administracyjnego.
Zgodnie z art. 74 ust. 3f w sytuacji gdy jest
nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w
obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody
do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu
osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub
nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania
administracyjnego – zawiadomienie stron o wszczęciu postępowania następuje
przez niniejsze obwieszczenie, które podaje się do publicznej wiadomości na
okres 14 dni, poprzez umieszczenie na stronie internetowej BIP, tablicy
ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim oraz w pobliżu miejsca
realizacji inwestycji tj. na tablicach ogłoszeń w Sołectwie Błędowo.
Jednocześnie
informuję, że z dokumentacją sprawy można się zapoznać w Referacie Inwestycyjnym, Urzędu Gminy Lubień
Kujawski – I piętro, pokój nr 18, w godzinach urzędowania, tj.: poniedziałek,
środa, czwartek: 7:30-15:30, wtorek: 7:30-16:00, piątek: 7:30-15:00.
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
metryczka
Wytworzył: Monika Piwińska (7 maja 2021)
Opublikował: Monika Piwińska (7 maja 2021, 14:26:49)
Podmiot udostępniający: Inwestycje
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 365