
Działalność Gospodarcza | Urząd Stanu Cywilnego | Ewidencja Ludności
Dodatki Mieszkaniowe | Nieruchomości | Ochrona Środowiska
Podatki | Sprawy Budowlane | Świadczenia Rodzinne | Pozostałe
Dodatki Mieszkaniowe | Nieruchomości | Ochrona Środowiska
Podatki | Sprawy Budowlane | Świadczenia Rodzinne | Pozostałe

Zameldowanie na pobyt stały.
Urząd Miejski Lubień Kujawski ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
tel: 54 284 43 33,
fax: 54 284 35 00, e-mail: ewl@lubienkujawski.pl | |||
|
KARTA USŁUG NR. 22 |
||
Nazwa Usługi |
Zameldowanie na pobyt stały | ||
Podstawa
Prawna |
Ustawa z dnia 14.09.2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r., poz. 338 z późn. zmianami).
Ustawa z dnia 06.08.2010r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010r., Nr 167, poz. 1131 ze zm.)
| ||
Wymagane Dokumenty
|
1. Druk "zgłoszenie pobytu stałego" .
2. Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca zameldowania na pobyt stały.
3. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość - odpis skrócony aktu urodzenia).
4. Książeczka wojskowa.
5. Dokument, z którego wynika najem lub własność lokalu (ewentualnie czynności zameldowania można dokonać w obecności wynajmującego, najemcy, osoby, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciela lokalu, po okazaniu przez nią ww. dokumentu, celem potwierdzenia faktu pobytu osoby meldującej się). | ||
Miejsce
Załatwienia Sprawy
|
Urząd Miejski Lubień Kujawski | ||
Sposób
Załatwienia Sprawy Termin Realizacji |
Wydanie potwierdzenia zameldowania (ważne przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia) Niezwłocznie |
|
|
Opłaty
Tryb Odwoławczy |
Nie podlega opłacie. Dotyczy wyłącznie spraw spornych załatwianych na wniosek zainteresowanej strony. |
|
|
Uwagi
|
Zameldowanie obywateli RP na pobyt stały:
1. Do zameldowania nie jest wymagane osobiste zgłoszenie się.
2. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny, opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
3. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę.
4. Zameldowanie noworodka na pobyt stały dokonuje z urzędu właściwy organ gminy w miejscu pobytu stałego matki lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy, na podstawie odpisu skróconego aktu urodzenia, przekazanego przez Urząd Stanu Cywilnego, który sporządził ten akt, bez konieczności wypełniania formularza "zgłoszenie pobytu stałego".
5. Jeżeli dane na zgłoszeniu pobytu stałego budzą wątpliwości, organ Urzędu Miejskiego wszczyna postępowanie o zameldowanie, które kończy wydaniem decyzji. |
Pliki do pobrania
wniosek_zameldowanie_pobyt_stały(1).pdf (519kB)
wzór karty - zameldowanie na pobyt stały.pdf (352kB)
wzór_zameldowanie_na_pobyt_stały.pdf (350kB)
wzór_zgłoszenie_pobytu_stałego.pdf (151kB)
zgłoszenie_pobytu_stałego.pdf (149kB)
metryczka
Wytworzył: Piotr Przybysz (21 lutego 2017)
Opublikował: Kacper Sołtysiński (21 lutego 2017, 10:31:25)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 187