Strona główna > Uchwały |
Uchwała nr XXVIII/160/2005RMz dnia 22 grudnia 2005w sprawie: uchwalenia budżetu, miasta i gminy w Lubieniu Kujawskim na 2006 rok. Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt. 4, pkt. 9 lit. d) oraz pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001, nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 122, art. 128, ust. 2, art. 134, ust. 3, art. 135, ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm. )
Uchwała nr XXVIII/160/2005
RM
z dnia 22 grudnia 2005
w sprawie: uchwalenia budżetu, miasta i gminy w Lubieniu Kujawskim na 2006 rok.
Na podstawie art. 18, ust. 2, pkt. 4, pkt. 9 lit. d) oraz pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001, nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 122, art. 128, ust. 2, art. 134, ust. 3, art. 135, ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm. )
R A D A M I E J S K A
uchwala co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu miasta na 2006 rok w wysokości 13.324.500 zł w tym:
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej i innych zadań zleconych
ustawami w wysokości 2.068.900 zł
b) dochody z tytułu wydania zezwoleń na
sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 52.000 zł
c) subwencja ogólna w wysokości 7.004.826 zł
z tego:
- część oświatowa w wysokości 4.656.535 zł
- część wyrównawcza w wysokości 2.348.291 zł
d) środki z programów strukturalnych
ZPORR 702.335 zł
2. Szczegółowy podział dochodów według źródeł powstawania zawiera załącznik nr 1 do
niniejszej uchwały.
§ 2.
1. Wydatki budżetu miasta na 2006 rok w wysokości 13.324.500 zł
w tym:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej i innych zadań zleconych
ustawami w wysokości 2.068.900 zł
b) wydatki na realizację zadań określonych w
programie profilaktyki i rozwiązania
problemów alkoholowych w wysokości 52.000 zł
W wydatkach określonych w § 2, pkt 1 wyodrębnia się: a) wydatki bieżące w wysokości 10.993.670 zł
w tym na:
- wynagrodzenia osobowe w wysokości ( 4010,4040,4100 ) 4.657.396 zł
- pochodne od wynagrodzeń w wysokości ( 4110,4120) 956.135 zł
- dotacje z budżetu w wysokości 130.000 zł - obsługę długu publicznego 190.085 zł
b) wydatki majątkowe w wysokości 2.330.830 zł
w tym:
wydatki na program z funduszy
strukturalnych ZPORR i SPO 1.253.337 zł
3. Szczegółowy podział wydatków budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
4. Szczegółowy podział dochodów i wydatków ( plan finansowy ) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami określonymi w § 1, pkt. a) zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 3.
W budżecie tworzy się rezerwę ogólną na wydatki bieżące w kwocie 70.000 zł,
§ 4.
1 Ustala się:
- przychody budżetu w wysokości 3.063.689 zł
- rozchody budżetu w wysokości 3.063.689 zł
Przychody i rozchody sklasyfikowane według paragrafów określających źródło
przychodu lub rodzaju rozchodu zestawione są w załączniku nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 5.
Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji przez gminę w 2006 roku oraz wysokość nakładów inwestycyjnych określa załącznik nr 4 do uchwały budżetowej.
§ 6.
Określa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 7.
Określa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska:
- przychody w kwocie 25.517 zł
- wydatki w kwocie 25.517 zł
Plan finansowy funduszu stanowi załącznik nr 8 do uchwały budżetowej.
§ 8.
Ustala się plan przychodów zakładu budżetowego gminy w łącznej kwocie 1.191.000 zł, w tym dotacja przedmiotowa z budżetu 130.000 zł, oraz wydatków zakładu w kwocie 1.191.000 zł, w tym wpłata do budżetu - zł, - zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9.
1.Ustala się wielkość dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych
na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy w kwocie 30.000 zł, zgodnie z
załącznikiem nr 10 ; w tym dla Stowarzyszeń w kwocie 30.000 zł.
§ 10.
Upoważnia się Burmistrza Lubienia Kujawskiego do:
a)dokonywania zmian w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach poszczególnych działów klasyfikacji budżetowej, z wyjątkiem zwiększeń wydatków majątkowych,
b) przekazania upoważnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej innym jednostkom organizacyjnym gminy (funkcjonujących jako jednostki budżetowe ) z wyjątkiem zwiększeń majątkowych.
c) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach nie wykonujących bankowej obsługi gminy.
§11.
1.Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych
przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 1.283.534 zł
w tym na zadnia realizowane przy udziale środków unijnych ZPORR i SPO w kwocie
901.534 zł,
2 .Określa się wysokość sumy, do której Burmistrz Lubienia Kujawskiego może samodzielnie
zaciągnąć zobowiązania na kwotę 500.000 zł,
3. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek, poręczeń i gwarancji udzielanych przez
Burmistrza w roku budżetowym w łącznej kwocie 500.000 zł.
§ 12.
Określa się prognozę kwoty długu oraz jego spłaty na 2006 rok i lata następne,
- zgodnie z załącznikiem nr 7 do uchwały budżetowej.
§ 13.
Zobowiązuje się Burmistrza Lubienia Kujawskiego do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze w szczegółowości uchwały budżetowej.
§ 14.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego.
§ 15.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Załączniki budżet 2006 (148kB)
metryczka
Opublikował: Marek Tyczyński (22 lutego 2006, 12:33:34)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2093