NULL string(0) ""

Uchwała nr XXV/140/05RMz dnia 9 sierpnia 2005w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami dotyczących zmian nazw miejscowościNa podstawie art. 5a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. , Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) w związku z art. 8 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 roku o urzędowych nazwach miejscowości i obiektach fizjograficznych (Dz.U.Nr 166, poz. 1612 z późn.zm)

Uchwała nr XXV/140/05
RM
z dnia 9 sierpnia 2005


w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami dotyczących zmian nazw miejscowości

Na podstawie art. 5a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. , Nr 142, poz. 1591 z późn.zm.) w związku z art. 8 ust.2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 roku o urzędowych nazwach miejscowości i obiektach fizjograficznych (Dz.U.Nr 166, poz. 1612 z późn.zm)


Rada Miejska
uchwala, co następuje
 
 
§ 1.
 
Przeprowadzić konsultacje z zainteresowanymi mieszkańcami w sprawie   zmiany nazwy miejscowości polegającej na:
 
1.     zmianie nazwy miejscowości „Siemiony” na „Siemiany”,
2.     zmianie nazwy miejscowości „Czaple Wieś” na „Czaple”,
3.     zmianie nazwy miejscowości „Nowe Czaple” na „Czaple Nowe”,
4.     zmianie nazwy miejscowości „Nowe Gagowy” na „Gagowy Nowe”,
5.     zmianie nazwy miejscowości „Stare Gagowy” na „Gagowy Stare”,
6.     zmianie nazwy miejscowości „Kłóbska Kolonia” na „Kłóbka”,
7.     zmianie nazwy miejscowości „Nowy Młyn” na  „Kłóbka Nowy Młyn”,
8.     zmianie nazwy miejscowości „Podgórze” na „Kłóbka”,
9.     zmianie nazwy miejscowości „Kretków” na „Kretkowo”,
10. zmianie nazwy miejscowości „Kolonia Lubieńska” na „Kaliska”,
11. zmianie nazwy miejscowości „Krzewie Drugie” na „Krzewie II”.
 
 
 
§ 2.
 
 
Konsultacje z mieszkańcami w sprawie zmiany urzędowej nazwy  miejscowości przeprowadza się na zebraniu mieszkańców  miejscowości.
 
§ 3.
 
 
1.     Burmistrz zawiadomi o terminie i miejscu przeprowadzenia konsultacji
na co najmniej 7 dni przed wyznaczonym terminem konsultacji poprzez rozplakatowanie ogłoszenia (np.: na tablicy ogłoszeń danej miejscowości, tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim).
 
2.     Ogłoszenie o zebraniu powinno zawierać:
a) określenie przedmiotu konsultacji,
b) termin, miejsce i godzinę rozpoczęcia zebrania.
 
§ 4.
 
 
1.Uprawnionymi do wzięcia udziału w konsultacjach są mieszkańcy miejscowości, których zmiany dotyczą , posiadający czynne prawo wyborcze do Rady Miejskiej, wpisani do rejestru wyborców.
 
2.Listy osób uprawnionych do udziału w konsultacjach przygotowuje Urząd Miejski.
 
3.     Osoby pominięte na listach mogą wziąć udział w konsultacjach po udokumentowaniu prawa wzięcia udziału w konsultacjach.
 
§ 5.
 
 
1.     Konsultacje polegają na poddaniu pod głosowanie następującego pytania:
 
a)     czy jesteś za zmianą urzędowej nazwy miejscowości
 
                         1.w brzmieniu „Siemiony” na nazwę w brzmieniu „Siemiany”,
     2.w brzmieniu „Czaple Wieś” na nazwę w brzmieniu „Czaple”,
     3.w brzmieniu „Nowe Czaple” na nazwę w brzmieniu „Czaple Nowe”,
     4.w brzmieniu „Nowe Gagowy” na nazwę w brzmieniu „Gagowy Nowe”,
5.w brzmieniu „Stare Gagowy” na nazwę w brzmieniu „Gagowy Stare”,
6.w brzmieniu „Kłóbska Kolonia” na nazwę w brzmieniu  „Kłóbka”
7.w brzmieniu „Nowy Młyn” na nazwę w brzmieniu „Kłóbka Nowy Młyn”,
8.w brzmieniu „Podgórze” na nazwę w brzmieniu „Kłóbka”,
9.w brzmieniu „Kretków” na nazwę w brzmieniu „Kretkowo”,
10.w brzmieniu ”Kolonia Lubieńska” na nazwę w brzmieniu „Kaliska”,
11.w brzmieniu „Krzewie Drugie” na nazwę w brzmieniu „Krzewie II”.
 
2.Konsultacje przeprowadza się w formie głosowania jawnego poprzez podniesienie ręki, zwykłą większością głosów.
 
§ 6.
 
 
1.     Obsługę techniczną zebrania zapewnia Urząd Miejski.
 
2.     Do obowiązków osoby, o której mowa w ust.1 należy w szczególności:
a)     sporządzenie listy obecności, zawierającej nazwisko i imię, adres zamieszkania, numer PESEL oraz podpis,
b)    sprawdzenie, czy biorący udział w zebraniu są uprawnieni, zgodnie z § 4 ust.2 uchwały, do wzięcia udziału w konsultacjach,
c)    spisanie protokołu.
 
3.Protokół powinien zawierać:
a)     datę zebrania,
b)    listę obecności,
c)    stwierdzenie ważności zebrania,
d)    przedmiot zebrania i przebieg dyskusji,
e)     wynik przeprowadzonego głosowania,
f)      podpis przewodniczącego zebrania i protokolanta.
 
§ 7.
 
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
 
§ 8.
 
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu
w sposób zwyczajowo przyjęty.

metryczka


Opublikował: Małgorzata Kołodziejska (4 stycznia 2006, 14:24:48)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1692