Wyciąg z protokołu nr XXIV/2008
z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskimdnia 30 września 2008 roku
O godzinie 10ºº w sali OSP przy ulicy Wojska Polskiego 20 w Lubieniu Kujawskim odbyła się XXIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Obrady prowadził Przewodniczący Rady Pan Janusz Złotowski.
Przewodniczący Rady otworzył obrady, powitał wszystkich przybyłych.
Po oficjalnym otwarciu obrad nastąpiło stwierdzenie quorum.
Na stan 15 Radnych na sali obecnych było 14 wobec czego obrady XXIV Sesji Rady Miejskiej stały się prawomocne. Nieobecny Radny S. Piwiński usprawiedliwił się przed sesją ważnymi sprawami rodzinnymi.
Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej Sesji - Nr XXIII/2008.
Przewodniczący Rady zapytał czy ktoś z radnych ma uwagi do protokołu.
Uwag nie było. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół obrad z poprzedniej sesji XXIII/08. Za przyjęciem protokołu nr XXIII/08 głosowało 13 Radnych, jeden Radny „wstrzymał się” od głosowania. Protokół został przyjęty.
Wybór sekretarza obrad.
Przewodniczący Rady zaproponował na sekretarza obrad Radnego Andrzeja Sierakowskiego. Zapytał czy Radny wyraża zgodę, Radny wyraził zgodę. Przewodniczący zapytał czy są inne propozycje. Innych propozycji nie było. Przewodniczący poddał pod głosowanie kandydaturę A. Sierakowskiego na sekretarza obrad sesji. Za wyborem Radnego A. Sierakowskiego głosowało 13 Radnych przy jednym głosie „wstrzymującym”. Przewodniczący Rady stwierdził, że Radny A. Sierakowski został wybrany sekretarzem obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
Przewodniczący Rady przedstawił proponowany porządek obrad.
1. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
2. Uchwała w sprawie zmiany Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta i Gminy na rok 2008.
3. Uchwała w sprawie zwolnienia od opłat za dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
4. Uchwała w sprawie przystąpienia Gminy Lubień Kujawski do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki
5. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic leżących w ciągu drogi powiatowej Nr 2935 Chodecz – Kaliska – Lubień Kujawski w sezonie zimowym 2008/2009 powierzonych przez Powiat Włocławki
6. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
7. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
8. Interpelacje i zapytania Radnych.
9. Wolne wnioski, zapytania.
10. Zakończenie obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady – poinformował Radnych, że przed sesją został rozłożony na stole projekt uchwały dotyczący wyboru sołtysa w m. Gagowy. Wobec czego zaproponował włączenie do porządku obrad przedmiotowej uchwały. Zapytał czy oprócz tej zmiany są inne propozycje do porządku obrad? Innych propozycji nie było. Przewodniczący odczytał porządek obrad z wprowadzonym projektem uchwały po czym poddał go pod głosowanie.
1. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
2. Uchwała w sprawie zmiany Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta i Gminy na rok 2008.
3. Uchwała w sprawie zwolnienia od opłat za dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
4. Uchwała w sprawie przystąpienia Gminy Lubień Kujawski do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki.
5. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic leżących w ciągu drogi powiatowej Nr 2935 Chodecz – Kaliska – Lubień Kujawski w sezonie zimowym 2008/2009 powierzonych przez Powiat Włocławki.
5a. Uchwała w sprawie zarządzenia Zebrania Wiejskiego Sołectwa Gagowy w celu wyborów sołtysa.
6. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
7. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
9. Interpelacje i zapytania Radnych.
9. Wolne wnioski, zapytania.
10. Zakończenie obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było. Porządek obrad został przyjęty.
Ad. 1. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
Przewodniczący Rady oddał głos Burmistrzowi na temat zmian w budżecie gminy na 2008 rok. Powiedział, że jest jeszcze zmiana w budżecie ponieważ wczoraj przyszły pieniądze na książki, które należało wprowadzić.
Burmistrz – odniósł się do przedłozonego projektu uchwały.
Skarbnik – odniosła się do zmian, które zaszły już po wysłaniu projektów uchwał. Projekt zwiększyłby się o kwotę 72tys. 640zł. Wynika to z tego, że w dniu 24 września do Rady Miejskiej wpłynął wniosek kierownika ZGKiM o zwiększenie dotacji, w dniu 25 września odbyła się komisja Budżetowo-Gospodarcza, przychylając się do wniosku, zatwierdzając dotację w wysokości 60 tys. zł. W dniu wczorajszym wpłynęła decyzja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego na kwotę 12 tys. 640 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci rozpoczynających przygotowanie przedszkolne.
Radna E. Wojciechowska – w imieniu Komisji nawiązała do spraw związanych ze sportem, które są priorytem dla działań Komisji. Odbyło się posiedzenie Komisji, na którym obecni byli: Przewodniczący Rady, Burmistrz, Sekretarz, Prezes UKS „Lubienianka” G. Ziemiński oraz Dyrekcja z ZPO w Lubieniu Kujawskim. Zaplanowano działania i przedsięwzięcia, które związane są z gminnym sportem. Radna odczytała protokół z posiedzenia Komisji.
Radny J. Koralewski – zadał pytania odnośnie zmian budżetowych.
Radny M. Gawłowski – jako przewodniczący Komisji Budżetowo-Gospodarczej powiedział, że odbyły się dwa posiedzenia komisji, gdyż na pierwszym pan Komorowski nie potrafił określić wysokości potrzebnej kwoty, aby spiąć swój budżet. Po szczegółowej kalkulacji okazało się, że główne braki są w zapłatach za wodę około 34 tys. zł, oraz odprowadzanie ścieków około 48 tys. zł. Komisja zaproponowała, aby kierownik ZGKiM zrobił kalkulację cen wszystkich mediów aby mieć obraz na przyszłoroczny budżet oraz przy zatwierdzaniu stawek. (...)
Przewodniczący Rady – zapytał, czy ktoś jeszcze ma pytania do tego projektu uchwały. Pytań i uwag nie było. Przewodniczący odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Trzynastoma głosami „za”, przy jednym głosie „wstrzymującym się” Uchwała Nr XXIV/97/2008 w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2008 rok została podjęta.
Ad. 2. Uchwała w sprawie zmiany Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta i Gminy na rok 2008.
Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu pana Marka Tyczyńskiego – przewodniczącego Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Pan Marek Tyczyński – W związku ze zmianami w budżecie należy ten harmonogram dostosować. On jest podobny do tego, który państwo ustalaliście w miesiącu maju. Zginął tu jeden punkt, a mianowicie nie będziemy niestety mogli finansować implantów i farmakologicznych środków wspierających osoby uzależnione. To jest domena, która przeszła na służby ochrony zdrowia w związku z tym, ten punkt, który był w poprzednim harmonogramie wydatków zniknął. Plan wydatków jest urealniony do tego, co po półroczu zobaczyliśmy w budżecie. Ta zmiana jest zmianą typowo techniczną.
Pytania zadawali:
Radny J. Koralewski
Radny L. Kraszewski
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i „wstrzymujących się” Uchwała Nr XXIV/98/2008 w sprawie zmiany Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Miasta i Gminy na rok 2008 została podjęta.
Ad. 3. Uchwała w sprawie zwolnienia od opłat za dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
Sekretarz – niniejsza uchwała wynika ze zmiany Rozporządzenia Rady Ministrów z grudnia 2007 roku w sprawie polskiej klasyfikacji działalności. Tym rozporządzeniem RM zmieniła numerację kodów, oznaczenia literowe i postanowiła, że sukcesywnie do 31 grudnia 2009 roku te kody działalności zostaną przeklasyfikowane z dotychczasowych na nowe. Jeżeli ktoś rejestruje działalność gospodarczą i chce dokonać zmiany zobowiązany jest wnieść opłatę w wysokości przewidzianej prawem czyli 50 zł. Ta zmiana nie jest zależna od przedsiębiorcy, ona wynika z samych przepisów prawa. Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim w 2004 roku podjęła podobną uchwałę, kiedy również ówcześnie zmieniały się kody działalności i zasadnym byłoby w odniesieniu do tych przedsiębiorców, którzy do 31 grudnia 2009 roku zobowiązani są z urzędu wnieść zmianę w kodach swojej działalności, żeby byli zwolnieni z tej odpłatności. Z kolei zwolnienie z tej odpłatności powoduje utratę dochodów w budżecie gminy w wysokości jaką szacunkowo skalkulowano w oparciu o rzeczywistą liczbę przedsiębiorców działających na terenie gminy. Z kolei nie dokonanie takiej ulgi powoduje taki skutek, że oni bronią się przed dokonywaniem zmian.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i „wstrzymujących się” Uchwała Nr XXIV/99/2008 w sprawie zwolnienia od opłat za dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej została podjęta.
Ad. 4. Uchwała w sprawie przystąpienia Gminy Lubień Kujawski do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki.
W-ce Burmistrz Halina Lubasińska – po krótce przedstawiła historie powstania lokalnych grup działania. Grupy te maja na celu wyzwalać inicjatywy społeczne mieszkańców, integrować społeczeństwo oraz promować produkty regionalne. Grupa Dorzecza Zgłowiączki obejmuje te gminy, które w jakiś sposób są związane z tym dorzeczem: Lubień, Chodecz, Lubraniec, Brześć Kujawski, Boniewo, Choceń i gmina Włocławek.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i „wstrzymujących się” Uchwała Nr XXIV/100/2008 w sprawie przystąpienia Gminy Lubień Kujawski do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki została podjęta.
Radni stawiają wniosek o przerwę. Przewodniczący zarządzi przerwe po podjęciu uchwał.
Ad. 5. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic leżących w ciągu drogi powiatowej Nr 2935 Chodecz – Kaliska – Lubień Kujawski w sezonie zimowym 2008/2009 powierzonych przez Powiat Włocławki.
Burmistrz – jak co roku wystąpił Powiatowy Zarząd Dróg aby przejąć utrzymanie powiatowej drogi leżącej w Lubieniu Kujawskim. Ulica Wojska Polskiego od „jedynki” do końca miasta i tak to utrzymujemy. Jeżeli to podpiszemy to jakieś pieniądze Powiat nam zapłaci (600 zł na miesiąc w czasie zimy). Sprawa nie jest kosztowna a wymaga podjęcia uchwały.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i „wstrzymujących się” Uchwała Nr XXIV/101/2008 w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic leżących w ciągu drogi powiatowej Nr 2935 Chodecz – Kaliska – Lubień Kujawski w sezonie zimowym 2008/2009 powierzonych przez Powiat Włocławki została podjęta.
Ad. 5a. Uchwała w sprawie zarządzenia Zebrania Wiejskiego Sołectwa Gagowy w celu wyborów sołtysa.
Przewodniczący Rady – jest to punkt doprowadzony jako 5a. Zapytał, czy do tej uchwały są pytania, wątpliwości.
Burmistrz – odbędzie się to w pomieszczeniach gminnych, gdyż w Gagowach nie ma świetlicy, prawdopodobnie odbędzie się to w Ośrodku Kultury, w październiku, a termin zostanie jeszcze dograny.
Przewodniczący Rady - odczytał projekt uchwały po czym poddał go pod głosowanie. Czternastoma głosami „za” przy braku głosów „przeciwnych” i „wstrzymujących się” Uchwała Nr XXIV/102/2008 w sprawie zarządzenia Zebrania Wiejskiego Sołectwa Gagowy w celu wyborów sołtysa została podjęta.
Przerwa od godz. 11.40 do godz. 11.50.
Przewodniczący Rady – wznawiam obrady po przerwie.
Ad. 6. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
Burmistrz – na temat inwestycji, które albo są zrobione, albo w trakcie,nowej firmy, która chciałaby ulokować sowja działalnośc na terenie po byłym lotnisku, na twenat Pikniku Sołeckiego zorganizowanego na koniec wakacji przez Ośrodek Kultury i na temat działalności samego Ośrodka Kultury, o budynku po zlikwidowanej szkole Podstawowej w Bilnie, działki przy OK.
Radny J. Koralewski – zadał pytania odnośnie przedstawionego przez Burmistrza sprawozdania.
Ad. 7. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
Radna E. Wojciechowska – przypomniała o lokalnym programie wspierania uzdolnionych dzieci i młodzieży. Program działa trzeci rok i cieszy się coraz większą popularnością. Młodzież i dzieci szkolne starają się uzyskiwać takie wyniki, żeby móc składać wnioski (jeżeli dziecko nie ma 18 lat w ich imieniu składają nauczyciele lub rodzice). W roku bieżącym do Urzędu Miejskiego wpłynęło 15 wniosków. Komisja stypendialna pozytywnie zaopiniowała 5 stypendiów dla absolwentów ZPO w Lubieniu Kujawskim, 2 stypendia dla absolwentów ZS w Kłóbce i 2 stypendia dla uczniów, którzy uczęszczają do szkół średnich. Wnioski te dotyczyły stypendiów naukowych I i II stopnia, artystycznych i sportowych. Stypendia artystyczne i sportowe nie zmieściły się w kryteriach, komisja przyznała stypendia naukowe. Jutro odbędzie się uroczystość wręczenia decyzji i dyplomów oraz odbiór pierwszego miesięcznego stypendium.
Przewodniczący Rady - wystąpił z wnioskiem o przeniesienie na następną sesją sprawozdań z działalności przedstawianych przez poszczególne komisje problemowe. Radni zaakceptowali wniosek. Przewodniczący odczytał pismo – odpowiedź z RIO na skargę złożoną przez Radnego Jana Koralewskiego ( w załączeniu do protokołu).
Radny J. Koralewski – oznajmił, że sprawa nie jest skończona i uzasadnienie to nie jest zgodne z prawdą.
Przewodniczący Rady – po ostatniej sesji w dniu 17 lipca wpłynęło pismo przewodniczącego komisji bezpieczeństwa pana Jana Koralewskiego. Przewodniczący odczytał pismo – w załączeniu do protokołu. Odczytał też odpowiedź, którą przesłał do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego – w załączeniu do protokołu. Przed sesją wpłynęło pismo Radnych Rady Miejskiej, wniosek formalny w sprawie podwyższenia wysokości diet – w załączeniu do protokołu. Jesteście sami w myśl statutu przedstawić podwyżkę diet a sprawa zostanie zaakceptowana na sesji przez was samych. Dzisiaj to nie przejdzie, bo gdyby był projekt uchwały wprowadziłoby się do porządku i sprawa byłaby zamknięta.
Radny P. Seklecki - uważam, że jeżeli padł wniosek formalny powinniśmy go przegłosować.
Przewodniczący Rady – wniosek formalny jest zupełnie czym innym niż uchwała.
Sekretarz – jeżeli decyzje zapadają w formie uchwał, to należy przygotować projekt uchwały, powinien on być wniesiony formalnie i przegłosowany.
Przewodniczący Rady - powiedział, że wniosek formalny może dotyczyć innej kwestii a podwyższenie gaży wymaga podjęcie uchwały. Jako grupa Radnych jesteście w stanie wnieść pod obrady taki projekt uchwały na następnej sesji, lub kiedy sobie życzycie.
Ad. 8. Interpelacje i zapytania Radnych.
Brak.
Ad. 9. Wolne wnioski, zapytania.
Pan Matusiak – wypowiedział się natemat tworzenia budżetu oraz zlikwidowanej szkoły Podstawowej w Bilnie.
Pan Sylwester Domżalski – nawiązał do wypowiedzi porzednika oraz Pana Burmistrza.
Ad. 10. Zakończenie obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Zakończenie obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Przewodniczący Rady zamknął obrady XXIV Sesji Rady Miejskiej – godz. 13.20.
Protokolant Sekretarz obrad Przewodniczący Rady
M. Szarwas Andrzej Sierakowski Janusz Złotowski
metryczka
Wytworzył: Magdalena Szarwas (30 września 2008)
Opublikował: Marek Tyczyński (7 marca 2009, 18:01:04)
Ostatnia zmiana: Marek Tyczyński (8 września 2009, 10:16:19)
Zmieniono: .
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1544