Obwieszczenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego z dnia 26.04.2023 r. o wszczęciu postępowania administracyjnego o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
INW.6220.4.2023 Lubień Kujawski dnia 26.04.2023r.OBWIESZCZENIE
ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania
administracyjnego o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na
realizację przedsięwzięcia
Burmistrza Lubienia Kujawskiego
działając na podstawie art. 61 § 1 i 4 oraz art. 49 ustawy z dnia
14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z
2023 r. poz. 775) w związku z art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy
z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j.
Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.).
Zawiadamia
że na wniosek Pana Mirosława Gawłowskiego, zam. Wola
Olszowa 7, 87-840 Lubień Kujawski został wszczęte postępowanie administracyjne
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację
przedsięwzięcia pn.; „Budowie
instalacji fotowoltaicznej o mocy do 2 MW na działce ewidencyjnej nr
232/22, obręb 0017 Kaliska, gmina Lubień Kujawski, powiat włocławski,
województwo kujawsko-pomorskie”
Działka na której zlokalizowana jest inwestycja
Obręb Kaliska: dz. nr 232/22
Inwestorem przedsięwzięcia jest Mirosław Gawłowski, zam. Wola Olszowa 7,
87-840 Lubień Kujawski
Celem postępowania w sprawie oceny oddziaływania na
środowisko powyższego przedsięwzięcia jest określenie, analiza oraz ocena
bezpośredniego i pośredniego wpływu przedsięwzięcia na środowisko oraz warunki
zdrowia i życia ludzi.
Zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.
Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775) wszystkie
strony postępowania mają prawo do czynnego w nim udziału w każdym jego
stadium.
Jednocześnie zawiadamiam strony postępowania o
wystąpieniu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy,
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Włocławku i Państwowego
Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarządu Zlewni w Łowiczu o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania
przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu
przedsięwzięcia na środowisko.
Zgodnie z art. 64 ust.1 pkt 1, 2 i 4 ustawy z
dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn.
zm.) obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na
środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco
oddziaływać na środowisko, stwierdza się po zasięgnięciu opinii ww.
Organów.
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi
niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych uzgodnień oraz opinii pomocniczych.
Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeks postępowania administracyjnego
do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidywanych w
przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia
postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy albo przyczyn
niezależnych od organu.
Zgodnie z art. 41 § 1 Kodeks postępowania
administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i
pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej
zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego
w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Liczba stron postępowania w przedmiotowej sprawie
przekracza 10, zatem zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3
października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 z późn. zm.) stosuje
się przepisy art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 74 ust. 3f w sytuacji gdy jest
nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w
obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody
do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu
osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub
nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania
administracyjnego – zawiadomienie stron o wszczęciu postępowania następuje przez niniejsze obwieszczenie, które podaje
się do publicznej wiadomości na okres 14 dni, poprzez umieszczenie na
stronie internetowej BIP, tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lubieniu
Kujawskim oraz w pobliżu miejsca realizacji inwestycji tj. na tablicach
ogłoszeń w Sołectwie Kaliska, Narty.
Jednocześnie informuję, że z dokumentacją sprawy można się
zapoznać w Referacie Inwestycyjnym,
Urzędu Gminy Lubień Kujawski – I piętro, pokój nr 17, w godzinach urzędowania,
tj.: poniedziałek, środa, czwartek: 7:30-15:30, wtorek: 7:30-16:00, piątek:
7:30-15:00.
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
metryczka
Wytworzył: Monika Piwińska (26 kwietnia 2023)
Opublikował: Monika Piwińska (26 kwietnia 2023, 14:31:43)
Podmiot udostępniający: Inwestycje
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 262