Obwieszczenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego z dnia 26.11.2021 r. o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa oraz o wystąpieniu o uzgodnienie raportu
Lubień Kujawski
26.11.2021 r.
INW. 6220.15.2020
OBWIESZCZENIE
o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa oraz o wystąpieniu o uzgodnienie raportu
o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa oraz o wystąpieniu o uzgodnienie raportu
Na
podstawie art. 33 ust. 1 i art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z
2021 r. poz. 247 ze zm.) Burmistrz Lubienia Kujawskiego podaje do publicznej
wiadomości informację o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i
rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa oraz o wystąpieniu o uzgodnienie
raportu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, w ramach
postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego
przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa farmy fotowoltaicznej pn. „RZEGOCIN II” o
mocy do 1 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną”.
Postępowanie w przedmiotowej sprawie zostało wszczęte na wniosek złożony w dniu 28.05.2020 r. (wpływ 12.06.2020 r.) złożonego przez Pana Marcina Sudomira zam. Rzegocin 7, 87-840 Lubień Kujawski. Inwestycja należy do kategorii przedsięwzięć, o których mowa w art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tj. mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt. 54 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839).
Organem właściwym do wydania decyzji w tej sprawie jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego, zaś organami biorącymi udział w ocenie oddziaływania na środowisko są: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Włocławku, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz organ właściwy w sprawach wodnoprawnych (Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni we Włocławku).
Wnioski o opinię zostały przesłane do organów w dniu 03.07.2020 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wydał opinię (znak: N.NZ-42-11-27/20) w dniu 20.07.2020 r. że dla ww. przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Tak samo Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni we Włocławku pismem z dnia 20.07.2021 r. (znak: WA.ZZŚ.7.435.1.206.2020.AB) wyraził opinię, że nie istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał opinię (znak: WOO.4220.712.2020.AG1) w którym wyraził opinie, że dla ww. przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Tut. organ, postanowieniem znak: INW.6220.18.2020, dnia 18.08.2020 r., nałożył obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko i określił zakres raportu o oddziaływaniu na środowisko. W dniu 05.11.2021r. inwestor przedłożył do tut. organu raport o oddziaływaniu tego przedsięwzięcia na środowisko.
W dniu 05.11.2021 r. Burmistrz Lubienia Kujawskiego wystąpił z wnioskiem do Regionalnego Dyrektora Ochrony środowiska w Bydgoszczy o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia.
Jednocześnie zawiadamiam wszystkich zainteresowanych o możliwości: - zapoznania się z niezbędną dokumentacją sprawy (w tym wnioskiem o wydanie decyzji, postanowieniem o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko) wyłożoną do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w godzinach pracy Urzędu tj.: poniedziałek, środa, czwartek: 7:30-15:30, wtorek: 7:30-16:00, piątek: 7:30-15:00. - składania uwag i wniosków do Burmistrza Lubienia Kujawskiego w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia obwieszczenia, tj. od 29.11.2021r. do 28.12.2021r., na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski. poczta elektroniczna – srodowisko@lubienkujawski.pl. Złożone uwagi i wnioski zostaną rozpatrzone przez Burmistrza Lubienia Kujawskiego przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zgodnie z art. 35 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uwagi lub wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawia się bez rozpatrzenia. Zgodnie z art. 29 ww. ustawy- każdy ma prawo składania uwag i wniosków w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa.
Niniejsze obwieszczenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej BIP, tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim oraz w pobliżu realizacji inwestycji tj. na tablicach ogłoszeń w Sołectwie Chojny.
Postępowanie w przedmiotowej sprawie zostało wszczęte na wniosek złożony w dniu 28.05.2020 r. (wpływ 12.06.2020 r.) złożonego przez Pana Marcina Sudomira zam. Rzegocin 7, 87-840 Lubień Kujawski. Inwestycja należy do kategorii przedsięwzięć, o których mowa w art. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tj. mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt. 54 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839).
Organem właściwym do wydania decyzji w tej sprawie jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego, zaś organami biorącymi udział w ocenie oddziaływania na środowisko są: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Włocławku, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz organ właściwy w sprawach wodnoprawnych (Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni we Włocławku).
Wnioski o opinię zostały przesłane do organów w dniu 03.07.2020 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wydał opinię (znak: N.NZ-42-11-27/20) w dniu 20.07.2020 r. że dla ww. przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Tak samo Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni we Włocławku pismem z dnia 20.07.2021 r. (znak: WA.ZZŚ.7.435.1.206.2020.AB) wyraził opinię, że nie istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał opinię (znak: WOO.4220.712.2020.AG1) w którym wyraził opinie, że dla ww. przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Tut. organ, postanowieniem znak: INW.6220.18.2020, dnia 18.08.2020 r., nałożył obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko i określił zakres raportu o oddziaływaniu na środowisko. W dniu 05.11.2021r. inwestor przedłożył do tut. organu raport o oddziaływaniu tego przedsięwzięcia na środowisko.
W dniu 05.11.2021 r. Burmistrz Lubienia Kujawskiego wystąpił z wnioskiem do Regionalnego Dyrektora Ochrony środowiska w Bydgoszczy o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia.
Jednocześnie zawiadamiam wszystkich zainteresowanych o możliwości: - zapoznania się z niezbędną dokumentacją sprawy (w tym wnioskiem o wydanie decyzji, postanowieniem o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko) wyłożoną do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w godzinach pracy Urzędu tj.: poniedziałek, środa, czwartek: 7:30-15:30, wtorek: 7:30-16:00, piątek: 7:30-15:00. - składania uwag i wniosków do Burmistrza Lubienia Kujawskiego w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia obwieszczenia, tj. od 29.11.2021r. do 28.12.2021r., na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski. poczta elektroniczna – srodowisko@lubienkujawski.pl. Złożone uwagi i wnioski zostaną rozpatrzone przez Burmistrza Lubienia Kujawskiego przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zgodnie z art. 35 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uwagi lub wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawia się bez rozpatrzenia. Zgodnie z art. 29 ww. ustawy- każdy ma prawo składania uwag i wniosków w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa.
Niniejsze obwieszczenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej BIP, tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim oraz w pobliżu realizacji inwestycji tj. na tablicach ogłoszeń w Sołectwie Chojny.
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
metryczka
Wytworzył: Monika Piwińska (29 listopada 2021)
Opublikował: Monika Piwińska (29 listopada 2021, 13:11:47)
Podmiot udostępniający: Inwestycje
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 312