Protokół I
Wyciąg z protokołu Nr I/2006
z I Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
dnia 24 listopada 2006r.
O godzinie 11ºº w sali OSP przy ulicy Wojska Polskiego 20 w Lubieniu Kujawskim odbyła się I Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Prowadzenie obrad do czasu wyboru Przewodniczącego Rady zostało powierzone Radnemu Seniorowi – Józefowi Jędrzejewskiemu.
Ad 1 Radny Senior otworzył posiedzenie I Sesji Rady Miejskiej wybranej w wyborach dnia 12 listopada 2006r.
Ad. 2 Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej P.Elżbieta Miziołek wręczyła Burmistrzowi i Radnym zaświadczenia o wyborze.
Ad 3 Radni złożyli ślubowanie- Radny Senior odczytał treść ślubowania- „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki Radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców” a najmłodszy wiekiem Radny Marek Małachowski odczytywał nazwiska Radnych według listy obecności. Wszyscy Radni złożyli ślubowanie potwierdzając wolę słowem „ślubuję”.
Radny Senior stwierdził quorum – wszyscy Radni obecni – 15, obrady Sesji są prawomocne.
Ad 4 Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji Rady Miejskiej.
Za przyjęciem protokołu głosowało 14 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było. 1 Radny nie brał udziału w głosowaniu. Protokół Nr XXXVI/2006 został przyjęty.
Ad 5 Wybór sekretarza obrad.
Za wyborem Radnego Lecha Kraszewskiego na sekretarza obrad głosowało 15 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było.
Radny Lech Kraszewski został wybrany sekretarzem obrad I Sesji Rady Miejskiej.
Ad 6 Ustalenie porządku obrad.
Radny Senior odczytał proponowany porządek obrad.
1.Otwarcie Sesji, stwierdzenie prawomocności obrad,
2.Wręczenie zaświadczeń Miejskiej Komisji Wyborczej w Lubieniu Kujawskim,
3.Slubowanie radnych,
4.Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji,
5.Wybór sekretarza obrad,
6.Ustalenie porządku obrad,
7.Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej:
a) zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej,
b)powołanie Komisji Skrutacyjnej
c)przyjęcie regulaminu wyboru Przewodniczącego Rady,
d)przeprowadzenie głosowania (tajnego)
e)podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
8.Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej prowadzenia Sesji od Radnego Seniora.
9.Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej:
a)zgłaszanie kandydatów na funkcję Wiceprzewodniczącego Rady,
b)powołanie Komisji Skrutacyjnej,
c)przyjęcie regulaminu w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady
d)przeprowadzenie głosowania,
e)podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
10.Złożenie ślubowania przez nowo wybranego Burmistrza Lubienia Kujawskiego,
11.Sprawozdanie Burmistrza poprzedniej kadencji o stanie gminy (§ 16 pkt. 4 Statutu Gminy Lubień Kuj.)
12.Interpelacje Radnych Rady Miejskiej,
13.Wolne wnioski i zapytania,
14.Zakończenie obrad I Sesji Rady Miejskiej.
Radny Janusz Złotowski stwierdził, że punkt dotyczący złożenia ślubowania przez Burmistrza jest nieaktualny -nie ukazało się Rozporządzenie w sprawie zbiorczych wyników wyborów Burmistrzów w Dzienniku Ustaw. Postawił wniosek formalny o wykreślenie tego punkt z porządku obrad.
Radny Senior poddał pod głosowanie wniosek formalny o wykreślenie tego punktu z porządku obrad. Za wnioskiem głosowało 15 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było. Punkt dotyczący ślubowania Burmistrza z proponowanego porządku obrad został wykreślony.
Ad. 7 Wybór Przewodniczącego Rady Miejskiej
Radny Senior poprosił o zgłaszanie kandydatur. Radny Marian Polichnowski zgłosił kandydaturę Radnego Janusza Złotowskiego. Radny Mirosław Gawłowski zgłosił kandydaturę Radnego Janusza Złotowskiego. Radny Jan Koralewski zgłosił kandydaturę Radnego Stanisłwa Piwińskiego. Radny Stanisław Piwiński nie wyraził zgody. Radny Janusz Złotowski wyraził zgodę.
Wobec braku kolejnych zgłoszeń Radny Senior poprosił o podawanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.
Podano kandydatury Radnych - Eliza Fudała, Mieczysław Gientka i Mirosław Gawłowski.
Radni zaproponowali 3 osobową Komisję Skrutacyjną a Radny Senior poddał pod głosowanie ilość osób w Komisji Skrutacyjnej. Za 3 osobową komisją głosowało 15 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było. Radny Senior zapytał czy wytypowani Radni wyrażają zgodę na członkostwo w komisji. Radni wyrazili zgodę i Radny Senior poddał pod głosowanie czy Rada wyraża zgodę na zaproponowany skład Komisji Skrutacyjnej. Radni jednogłośnie przyjęli skład Komisji Skrutacyjnej. Radny Senior ogłosił przerwę – opracowanie regulaminu głosowania na Przewodniczącego Rady Miejskiej.
Po przerwie Radny M.Gawłowski – przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przedstawił projekt regulaminu głosowania.
Za przyjęciem regulaminu głosowało 13 Radnych, 2 głosy „wstrzymujące”, głosów „przeciwnych” nie było.
Radny prowadzący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 Radnych, 2 głosy „wstrzymujące” , głosów „przeciwnych” nie było. Uchwała Nr I/1/2006 została podjęta.
Radny prowadzący ogłosił 10 min. przerwę aby Komisja Skrutacyjna przygotowała karty do głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej rozpoczął głosowanie- wyczytywał kolejno nazwiska Radnych a Radni kolejno odbierali karty do głosowania i głosowali.
Po głosowaniu Radny prowadzący ogłosił przerwę aby Komisja Skrutacyjna obliczyła głosy i sporządziła protokół po zakończonym głosowaniu.
Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej.
Za wyborem Radnego Janusza Złotowskiego głosowało 13 Radnych.
Radny Lech Kraszewski, sekretarz obrad odczytał uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 Radnych, 1 głos „wstrzymujący”, głosów „przeciwnych” nie było. Uchwała Nr I/2/2006 została podjęta.
Ad.8 Radny Senior przekazał prowadzenie obrad Przewodniczącemu Rady.
Ad. 9 Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur.
Radny Marek Małachowski zgłosił kandydaturę Radnego Stanisława Piwińskiego.
Radny Stanisław Piwiński wyraził zgodę.
Radny Jan Koralewski zaproponował kandydaturę Radnego Lecha Kraszewskiego. Radny Lech Kraszewski nie wyraził zgody.
Wobec braku kolejnych zgłoszeń Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady.
Za zamknięciem listy głosował 14 Radnych, 1 głos „wstrzymujący” głosów „przeciwnych” nie było. Przewodniczący Rady zaproponował aby Komisja Skrutacyjna pracowała w tym samym składzie.
„Za” głosowało 15 Radnych, głosów „wstrzymujących” i „przeciwnych” nie było.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przedstawił regulamin głosowania.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie przyjęcia regulaminu. Za głosowało 14 Radnych, głosów „wstrzymujących” nie było, 1 głos „przeciwny”. Regulamin głosowania został przyjęty – uchwała Nr I/3/2006.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę na przygotowanie urny i kart do głosowania.
Po przerwie nastąpiło głosowanie – Radni głosowali według listy obecności.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Za wyborem Radnego Stanisława Piwińskiego głosowało 13 Radnych.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącemu Rady i poddał go pod głosowanie. 13 Radnych głosowało „za”, 2 głosy „wstrzymujące”, głosów „przeciwnych” nie było. Uchwała Nr I/4/2006 została podjęta.
Ad. 10 Sprawozdanie Burmistrza o stanie gminy.
Burmistrz przedstawił sprawozdanie
Ad.11 Interpelacje Radnych
Przewodniczący poinformował o terminie kolejnej Sesji- wybór komisji problemowych Rady.
Ad 12Wolne wnioski i zapytania
Wiceprzewodniczący Rady Stanisław Piwiński zaproponował utworzenie Komisji Ładu i Porządku Publicznego.
Ad 13 Zakończenie obrad I Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Przewodniczący Rady zamknął obrady I Sesji Rady Miejskiej.
Protokolant Sekretarz obrad Przewodniczący Rady
M.Kołodziejska Lech Kraszewski Janusz Złotowski
metryczka
Wytworzył: M.Kołodziejska (2 stycznia 2007)
Opublikował: Małgorzata Kołodziejska (2 stycznia 2007, 12:24:18)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1823