Wymeldowanie decyzją administracyjną.


Zdjęcie



Urząd Miejski Lubień Kujawski
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
tel: 54 284 43 33,
fax: 54 284 35 00,
e-mail: ewl@lubienkujawski.pl



KARTA USŁUG NR. 18

Nazwa
Usługi

Wymeldowanie decyzją administracyjną.


Podstawa
Prawna
Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10.04.1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. 2000r. Nr 257, poz. 1743). Kodeks postępowania Administracyjnego (DZ. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

Wymagane Dokumenty
1. Wniosek (odręczny) o wymeldowanie administracyjne z miejsca pobytu stałego z dokładnym uzasadnieniem. 2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie (kserokopia aktu notarialnego, wypisu z księgi wieczystej, umowy najmu lub decyzji administracyjnej na lokal, z którego ma nastąpić wymeldowanie). 3. Ewentualne dokumenty potwierdzające opuszczenie lokalu przez osobę, której wniosek dotyczy (np. protokół z przeprowadzonej eksmisji).

Miejsce
Załatwienia
Sprawy
Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim

Sposób
Załatwienia
Sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej o wymeldowaniu.
Termin
Realizacji
1 miesiąc, w sprawach szczególnie skomplikowanych - w ciągu 2 miesięcy. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie, strona zostaje powiadomiona o terminie załatwienia sprawy.

Opłaty
Opłata za wydanie decyzji wynosi 10zł, płatne w kasie Urzędu.

Tryb
Odwoławczy
Odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Lubienia Kujawskiego.

Uwagi
Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się. We wniosku można wskazać świadków. Postępowanie administracyjne ma na celu ustalenie faktu, czy osoba, której wniosek dotyczy w lokalu faktycznie przebywa czy też lokal opuściła. Podanie o wymeldowanie składa osobiście osoba fizyczna bądź prawna mająca interes prawny do wymeldowania osoby (właściciel, najemca, zarządca budynku).

Pliki do pobrania

metryczka


Wytworzył: Piotr Przybysz (3 marca 2017)
Opublikował: Kacper Sołtysiński (3 marca 2017, 11:33:12)

Ostatnia zmiana: Kacper Sołtysiński (3 marca 2017, 12:39:03)
Zmieniono: edycja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 66